torsdag, mars 29, 2007

Kvällspasset i P3

Blev intervjuad för Kvällspasset i dag, var ute på stan och tvingades låsa in mig på toan på Wayne´s Coffee på Kungsgatan och hålla min skinnjacka över huvudet för att undvika eko. Det var rätt svettigt mot slutet av intervjun... Kvällens program ska handla om parhästar, så de gjorde en typ fyraminuters intervju om parhästar på film och tv. Jag snackade bl.a. om Filip & Fredrik och Ben Stiller och Owen Wilson och kom med en litn utläggning om hur relationen mellan Riggs och Murtaugh i Dödligt vapen förstärker den vite mannens maktposition. Lite semipretto kanske, men jag skrev trots allt min C-uppsats i filmvetenskap om manlighet, ras och den mnliga relationen i buddy cop movies där den ena är svart och den andra vit.

Programmet kommer kl 18.06-21.30 på P3, vet inte när jag är med. Om ni som jag missar programmet (jag ska gå på resetidningen Vagabonds 20-årsjubileum och därefter på öppningen av den nya nattklubben Neu), kan man lyssna på det här.

Uppdatering: det var i fredagens program jag var med, hade förstått fel på dag...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Finns din C-uppsats att läsa någonstans?

11:06 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Tyvärr inte elektroniskt, men man kan låna den på Filmvetenskapliga institutionens bibliotek i Filmhuset. tror man behöver universitetets lånekort, vet inte säkert. Min ambition är ju förstås att läga ut den på min hemsida, men du vet hur det är med att få sådant fixat... Just nu består ju hemsidan bara av bloggen.

2:33 em  

Skicka en kommentar

<< Home