lördag, mars 17, 2007

Limo challenge

Kollade för miljonte gången på Friends in needs Alla vi (längtar efter sommaren) med min brorsa och svägerska nyss. Herriguud, vad komiskt det är. Även om man försökte göra en parodi skulle man aldrig klara av att pricka så perfekt. Det absolut bästa är Dr Albans rimmande "Himlen är blå, havet likaså" följt av konstaterandet "det stabilt" och Tomas Brolins ooande i studion mot slutet. Hur clueless kan en person se ut?

Men nu kommer det viktiga, min brorsa är totalt bilgalen och han älskar förstås Top Gear, som också hör till mina favoriter. Tillsammans med Mythbusters är det de lätt bästa "reality"-programmen (eller vad man nu ska kalla dem så att det inte låter dissande) från England. Kanal 9 visar ju förresten Top Gear kl 21 på tisdagar (vilket bidrar till min känsla av att kanal 9 kommer att vara ett grymt komplement till favoritkanalerna kanal 5, Discovery och SVT2). Hursomhelst så påminde den vita "horkanoten" i Alla vi-videon Jonatan om ett specifikt Top Gear-avsnitt. Kolla in klippen nedan (mitt favoritställe är klipp 2, fatta kombinationen av bastu och Sixtinska kapellet).