tisdag, mars 27, 2007

Filmkrönikan i kväll med Helena Bergström


Om ni undrar var jag hållit hus så måste jag göra er besvikna och berätta att bloggen nog kommer att vara rätt dåligt uppdaterad den närmaste tiden. Vi har ett allvarligt sjukdomsfall i familjen och jag kämpar för att fullfölja de åtaganden jag måste parallellt med den här krisen, så sådant "överflödigt" som bloggen tar tyvärr lite stryk, ni får ha överseende.

Nåja, hursomhelst så är det ju tid för Filmkrönikan i kväll igen, kl 20.00 på SVT2 som vanligt. Helena Bergström är gäst och vi talar om Edith piaf-biografin La vie en rose. Bergström spelade ju Piaf på Stadsteatern i många år, så det känns som en perfekt kombo av gäst och film. Jag recenserar även Mr Beans semester (min hårdaste sågning hittills på Filmkrönikan) och den ljuvliga japanska animefilmen Min granne Totoro.

Bär en härlig grå Maggie Wonka-klänning med bälte från Galleri Sorgenfri och strumpor från Vera & William. Till det ett par riktigt porriga vinröda mycket högklackade skor från New York.

5 Comments:

Blogger Sara Ödmark said...

Så man ska inte se Mr Bean-filmen alltså? Nå, jag vet inte om jag hade så stor lust att se den redan innan, men en liten fingervisning är alltid bra.

Jag beklagar sjukdomen i familjen.

2:53 em  
Anonymous Anonym said...

usch, beklagar verkligen. kramar!

9:09 em  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt att höra! Tyckte väl att här har varit lite tyst här inne.

Snygg oufit igår i alla fall. Hade jag varit tjej så hade jag nog haft samma klädsmak som dig.

Bra program också.

1:35 em  
Anonymous Anonym said...

Tråkigt att höra, Andrea. Hoppas att det löser sig.

2:14 em  
Blogger Pulse said...

Mest underhållande var nog när din åsikt avvek från Helena Bergströms under recensionen av Piaf-filmen. Dessutom blev hon uppenbart trampad på tårna när du istället hyllade sminkningen av skådisen istället för skådespeleriet. Bergströms kroppshållning sa allt om vad hon tyckte om det...way to go Andrea!

10:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home