tisdag, april 10, 2007

Filmkrönikan ikväll med Eric Ericson


Som ni har märkt så har uppdatering av bloggen legat absolut sist på min lista den senaste månaden, men nu är jag tillbaka efter en lång påsk och en stor sorg. Min älskade lilla mamma Siv gick bort i slutet av mars efter ett långt och starkt kämpande mot cancer. Jag saknar henne hela tiden, men är tacksam för att hon inte hade ont och för att det gick så snabbt i slutet. Vill passa på att tacka alla underbara vänner och släktingar för allt stöd, det har varit otroligt att få finnas mitt i så mycket kärlek och empati. Det är skönt att vara hemma igen och i vardagen, livet fortsätter och det finns massor att glädjas åt.

Alldeles snart kommer veckans Filmkrönikan, närmare bestämt om en halvtimme (kl 20) på SVT2. Ikväll är skådisen Eric Ericson gäst, vi snackar om actionkomedin Hot Fuzz (från skaparna av Shaun of the Dead). Jag recenserar också franska dramat Maktens rus och vänskapsdramat Vänner för livet med Don Cheadle och Adam Sandler (som ser ut som en förvirrad Bob Dylan). Eric var helt underbar, den absolut trevligaste och skönaste gästen vi haft i något av "mina" program. Jag var rätt upp och ner p.g.a. min mamma och kom till Göteborg direkt från Helsingfors utan att ha hunnit förbereda mig så mycket, men hans härliga vibbar var till stor hjälp. Jag är riktigt stolt över mig själv faktiskt, för en gångs skull. Vi får se hur slutresultatet blev, men det kändes bra i studion. Considering. Bedöm själva. Jag har på mig ett underbart jumperset från Maggie Wonkas vårkollektion Babydolls and Pin-up girls, till det strumpor från Vera & William. Eftersom Helena har på sig en strikt Armanidräkt i svart kändes det lite som en p-rulle, typ den stränga lärarinnan och den oskyldiga skolflickan...

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Andrea! Det gör mig ont att höra om en människas bortgång - inte minst en mors. Min hette inte Siv men Helena. Hon var född i Helsingfors. Hon togs också av cancerhelvetet. Det finns en sjö... Och där behövs inget morfin, inga konstiga peruker eller mystisk alkoholbaserad tvål i korridoren.

Andrea! Jag önskar ni hade haft mindre skådespelare och mer filmskapare i Filmkrönikan.

8:42 em  
Anonymous Anonym said...

Andrea:
Mina tankar går till dig.

Du blir bara bättre för varje tisdag och bär upp dina fina klädkreationer på ett strålande sätt. Ta hand om dig. Bästa hälsningar
/Jimmy

2:34 em  
Blogger Simon Templar said...

My deepest regrets Andrea. Take care, and keep your chin up.

12:32 fm  

Skicka en kommentar

<< Home