onsdag, mars 26, 2008

Viking line goes California Weeks (typ)

På min resa tillbaka från påsklov i Finland pågick California Weeks på Viking Line. Fantastiskt! Höjdpunkterna på resan kändes verkligen "kaliforniga". Här kommer de:

1. Mitt bordssällskap höll på att kvävas till döds, men den gamla luttrade kyparen kom lugnt fram och gjorde Heimlich-manövern två gånger utan att röra en min och så diskret att ingen annan i hela restaurangen såg vad som försegick. Det är vad jag kallar betjäning.

2. Trubadurerna sjöng en laaaam version av Hotel California. Vilken överraskning!

3. Den "fantastiska California Showen" i nattklubben bestod av extremt lättklädda kvinnor som juckdansade till hemska versioner av klassiker som Surfin´ USA och Vogue. Showen lyckades med konststycket att få mig att känna mig pinsamt berörd och ledsen både över att de stackars dansarna tvingades försörja sig med att uppträda där (knappast vad de drömde om när de putade med läpparna framför spegeln) OCH över att jag satt där och lät mig plågas.

4. Den enda riktiga underhållningen bestod av en jävligt full snubbe som envisades med att hela tiden springa upp och dansa bakom konferenciern i nattklubben. Trots att han blev utkastad gav han sig inte utan dök bara några minuter senare upp och fortsatte roa oss, men när vakterna grep honom andra gången var han borta (misstänker att fyllecellen har något med saken att göra).

5. Man kunde köpa en bild av sig själv när man gick ombord för endast 5 euro (vilket kap!). Under ramen av bilden stod det Hollywood Stars. Hmmm. I´m sorry to break this to you, men Hollywood känns ganska långt borta när man befinner sig på Viking. Tro mig.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ok hehe, vilken resa:P, jag har alltid upplevt Viking line som partyrederiet, det har det största nöjes och resturangutbudet på östersjön iaf. ombord på Cinderella.

10:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home