fredag, februari 20, 2009

Annie Leibovitz

Annie Leibovitz är verkligen den fotograf jag längst av allt velat se en utställning med utan att få till det. Tidigare var det Anton Corbijn, men han såg jag på Kulturhuset för några år sedan (och intervjuade i Cannes 2007, han var världens sämsta intervjuoffer, så jävla suuur). Och i morgon öppnar en utställning med Leibovitz här i Berlin på C/O Berlin - International Forum for Visual Dialogues. Den heter, "A Photographers Life" och visar 200 bilder från hennes professionella och privata liv. Sweet. Ska gå dit i morgon förmiddag med två kompisar, jag är peppad som fan.

Nedan en bild av Angelina Jolie tagen av Leibovitz. Den är fin.

2 Comments:

Blogger MItt Berlin said...

Schysst tips! Dit måste jag, unbedingt! //Mange

3:43 em  
Anonymous Anonym said...

Jag såg den på Portrait Gallery i London. Det bästa jag gjort!

Förresten så tycker jag du var häftigast på teve när det begav sig (shit, det var inte meningen att låta som att det var tusen år sen. men jag gillar verkligen ordet begav- så it stays). Nu är du häftigast i Tyskland!

5:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home