onsdag, februari 18, 2009

Nya titelsekvensen på Simpsons

Ja, inte svårt att lista ut temat för dagens inlägg... Nu gjorde Viktor mig uppmärksam på att titelsekvensen för Simpsons har förnyats, första HD-avsnittet sändes i söndags på FOX i USA (vilket om jag inte misstar mig är avsnitt s20e10). Sekvensens huvuddrag är intakta, men de har lagt in en massa fler detaljer, tyckte att det skulle vara kul att lägga en stund på att jämföra den gamla och den nya (jag gör vad som helst för att slippa skriva klart den där artikeln med deadline i morgon), men den gamla finns inte på YouTube! Fox har mycket makt.

Nya titelsekvensen:



Gamla finns som sagt inte, men i stället hittade jag titelsekvensen i LEGO! Jag blir så innerligt glad av att folk håller på med sådant här. Jag tillägnar sekvensen min LEGO-galne storebror Jonatan, som precis som jag knappt kan bärga sig tills han kommer ner och hälsar på mig och vi då får gå på LEGOLAND Discovery Centre i Berlin.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du har väl inte missat att du kan se Simpsons-introt (och många, många mer) i HD på Youtube?

Efter du tryckt på play, tryck på pil-uppåt symbolen längst till vänster, där har du ett HD alternativ.

8:13 fm  
Blogger Rita said...

Hej, jag sökte på Simpsons o hittade till din blog. =)

10:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home