onsdag, februari 18, 2009

Kärleksbomb över Berlin

Min käre vän Georg och hans crew (bl.a. de andra från Kollektivet livet) var nere i Berlin förra veckan för att måla en husvägg i Kreuzberg. De gjorde det på uppdrag av en grupp elever från Stockholmsbaserade skolan Hyper Island, men de fick fria händer att göra vad de ville. Och de ville förstås kärleksbomba Berlin.

Nedan ser ni övre delen av väggen med DC3:or som bombar färg över staden (det var de planen som amerikanerna använde till att bomba Berlin med under andra världskriget).

Nedre delen av väggen med färgen som splashas ut. Man ser det inte så bra här än, men Andy håller på jobbar på de stora händerna som formar sig som ett hjärta över hela bilden.


De kännspaka Kollektivet livet-blommorna gjorda av hjärtan.


Trots de rangliga byggställningarna tog jag också mod till mig och klättrade upp på taket. Soligt och underbart. Och mitt älskade tv-torn är med till vänster om mig!


Svindlande utsikt från toppen.


Väggen är på en innergård vid Tempelhofer Ufer, vet inte vilket nummer men om man går på vänstra sidan gatan med Technik Museum i ryggen så är det första porten efter Shellmacken. Vet inte hur länge målningen ska sitta kvar, Georg fick aldrig något riktigt besked om det, men sväng förbi om ni befinner er i Berlin, det är lätt värt det.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

kunde inte hålla mig andrea. Men det är DC-3'or.
DC-9'orna kom inte fören på 60-talet och användes aldrig som bombplan.
förmodligen den ända rättningen du någonsin kommer få ifrån mig så jag var tvungen att passa på.
mucho liebe
.calle

3:50 em  
Blogger MItt Berlin said...

:) Hit måste jag också! Jag samlar på väggmålningar. //Mange

3:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home