torsdag, februari 19, 2009

Biffen sprider sig i bloggosfären

Kul att så många börjat diskutera Nils-Petter Sundgrens krönika, efter att jag svarat på den här på bloggen (i det här inlägget) och uppmärksammat både Emma Gray-Munthe och Bloggywood om det, så har båda skrivit inlägg om den. Nu har även På stan-bloggen hakat på, Sara Rosberg skriver här, Miss Muffin här och Mikaela Mars här. Tack underbara tjejer för ert stöd! Som trevlig bieffekt av allt det här har jag haft mer än dubbelt så många besökare på bloggen än en vanlig vecka, vilket tagit mig upp till plats 8 på Bloggtoppens lista över film- och tv-bloggar. Muahahahahhaaa... Tackar och bockar, Sundgren!

Uppdatering 24 feb: Nu har även Expressen skrivit här.

4 Comments:

Blogger Mikkan said...

Underbart, snacka om att jboba med det man blir given, nu kan gubbsen stå där snopna. Ett lite OT tillägg till hela grejjen är att jag inte kan sluta tänka på en seriestrip som förekom i BANG för ett par år sedan. Baserad på ett nyhetsmorgonsinslag med Nils-Pitten Punggren, som de kallade honom, minns ej vad Wiklund fick heta. Det var en underbart tillspetsning av filmrecentioner man hört lite då och då, om hur tjejer är bra på att spela horor, och inte kan glöra seriösa rolelr efteråt, medan männen kan vandra omkring hur som helst och vandra mellan diverse positioner och roller. den var så SJUKT träffsäker, någon mer än jag som minns den? (måste hem och leta i gömmorna)

9:58 fm  
Blogger Josefine said...

Det är fint att han kan vara med och sprida såna moderniteter som "sajter" och "bloggar". Nä nu ska jag in på imdb-classics och se hur det ska gå till egentligen (ehh..?). Vi har upprepade gånger läst din ordlista här hemma och skrattat rakt ut. Årets bästa ordlista.

12:04 em  
Blogger Josefine said...

jag minns: hans kuklund!

2:33 em  
Blogger Mikkan said...

haha, that's right, nu minns jag!

1:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home