onsdag, maj 27, 2009

Snabba cash

I kväll ska de spela in festscenerna för filmatiseringen av Snabba cash på Café Opera. De gör det genom att ordna en riktig fest (underbara Linus= Style of Eye ska spela) och då är det givetvis min grymma kompis Johanna Beckman som styr upp den. Själv ska jag också jobba lite, ska vara moderator för en samtalsstund med producenten Fredrik Wikström och manusförfattaren Maria Karlsson som ska hållas för finansiärer och andra som varit inblandade i projektet. En liten status update helt enkelt. Gjorde ju work-in-progress med dem på Drömfabriken, så känns grymt kul att fortsätta samarbetet här. Jag känner mig överhuvudtaget väldigt inblandad i filmen eftersom jag är kompis med så många av dem som gör den (bl.a. förstås Daniel Espinosa som regisserar, men också produktionsledaren, skådisar m.m.). Jag tror verkligen att filmen kommer att bli superkool och det är total panik om den inte blir det, för då måste jag ju ljuga för de inblandade och det är svårt som filmkritiker att inte säga exakt vad man tycker...

Om ni vill gå på festen är det nog bara att dyka upp tidigt, inspelningarna sätter i gång vid kl 20. Här finns eventet på Facebook.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

"superkool" vilket fantastiskt uttryck......

11:33 fm  

Skicka en kommentar

<< Home