onsdag, april 22, 2009

Drömfabriken drar i gång

I morgon torsdag startar Drömfabriken på Svenska filminstitutet, tre dagar fulla av inspiration för unga filmare. Emma Gary-Munthe har verkligen satt i hop ett fantastiskt program i år, jag är sugen på att se ALLT. Jag ska vara moderator för så många som fem programpunkter, som jag ser fram emot med högt pepp! På torsdagen blir det work-in-progress på dokumentären Broder Daniel Forever och drömska lågbudgetfilmen Fuerteventura och ett snack med videoregissören Daniel Eskils. På fredagen en work-in-progress på Shelter, Måns Mårlind och Björn Steins Hollywoodproduktion (de gjorde grymma Storm för några år sedan) och på lördagen work-in-progress på Snabba cash. Så ska jag också hinna klämma in mitt vanliga jobb på Utlandsavdelningen, som nu gasar iväg så innihelvite. Men jag älskar att jobba, det känns så kul att ha tusen saker att göra och ett meningsfullt sammanhang.

För det kompletta programmet för Drömfabriken, kolla här. Hoppas vi ses på Filmhuset!