onsdag, april 01, 2009

Grillad

Har precis kollat på de två första avsnitten av SVT:s humorprogram Grillad. Vilket fantastiskt program! Vilken rapp produktion och vilka lysande gäster. Namn som Lennie Norman, Malin Berghagen och Big Fred. Och så den otroligt karismatiska och ödmjuka programledaren Tomas Järvheden, killen som aldrig kollar sig i spegeln.

April april din dumma sill... Det är väl självklart att jag inte menade det där. Men det kanske inte ens var någon som gick på det? Det är ju fullständigt orimligt att någon skulle kunna tycka så om Grillad. Visst har jag skrattat till många gånger, men skrattet har alltid fastnat i halsen när jag genast obönhörligt jämfört programmet med den legendariska roasten av Henrik Schyffert som jag hade glädjen och äran att se lajv i Stockholm för ett år sedan (läs mer om kvällen i mitt inlägg här). SVT får fan skärpa sig riktigt ordentligt för att få i gång det där seeega och feeega programmet. Att svenskar envisas med att kramas HELA TIDEN har aldrig varit så uppenbart som här, det tar fanimig flera minuter mellan varje lismande roastare. Och så de pinsamma "sketcherna" i början. Och speakerrösten i öppningsintroduktionen. Sewiöst.

Tacka vet jag Petra Mede som kallade Johan Glans för ett uppsvullet vattenlik som man petar bort med åran på Schyfferts roast! Nu är det bara att hoppas att Kanal 5:s kommande program Roast på Berns är så bra som man har rätt att förvänta sig. De har bättre gäster, bättre roastare och ett sjukt mycket flottare track record (Veckans nyheter), men framförallt så är ju programmet framtaget p.g.a. succén med Schyffert-roasten så det känns lugnt. Synd att vi måste vänta ända till hösten på premiären (i alla fall enligt Wikipedia, Femmans sida ligger nere för tillfället...).

Uppdatering: Peter Wahlbeck är en riktigt rolig man, det kan inget sammanhang ta i från honom.

1 Comments:

Blogger Burberry Fields Forever said...

tjing tjong. Jag tror att Roast på Berns kommer bli kanonkul. Jag var ju själv med och shit vad kul det var.

7:21 em  

Skicka en kommentar

<< Home