fredag, april 24, 2009

Min stora käft gör det igen

Måste bara dela med mig av vad som precis hände eftersom det är det roligaste på länge. Satt i publiken för en programpunkt på Drömfabriken och lyssnade på Mattias Bergbom som jobbar med CGI-effekter på det amerikanska bolaget Digital Domaines. När publiken fick ställa frågor räckte jag upp handen och frågade hur många kvinnor som jobbar hos dem (det känns som en bransch som kunde vara rätt mansdominerad). Då svarade Mattias: "30 % och 60%, alltså 30% kvinnor och 60% män". Utan att tänka mig för alls så sade jag då med frågande hög röst: "och 10% dvärgar då, eller?". Ridå! När jag sagt det fick jag en helt hysteriskt galen skrattattack och satt och skakade och skrattade så tårarna rann i fem minuter. Det finns så många olika nivåer av humor och politisk inkorrekthet i att jag sade det första som kom in i mitt huve just då. Och att det var i en full salong av folk som alla vet vem jag är. Vilket lysande sätt att göra bort sig, det här kommer jag att leva på länge!

PS. Jag vet och tycker att dvärgar är människor, vanliga kvinnor och män precis som vi andra.

3 Comments:

Blogger Jonas Salomonsson said...

Haha, du har säkert dvärgfobi! Ett litet tips, ett utmärkt försvar mot dvärgar är att alltid se till att ha en citron i fickan. Dvärgar hatar citroner.

7:31 em  
Blogger Gabh said...

lol. Men fått du någon svar? Har de A.I. som arbeta för de? Eller 10% anonym medarbetare? Eller... barnarbetare! Självklart.

Det är bra att vet att andra folk göra sådant sak också.

6:24 em  
Anonymous Anonym said...

haha, jag var inte på Bergboms snack (var det intressant?) men hängde annars en hel på drömfabriken alla tre dagarna. Du var en jätteduktig moderator på Broder Daniel-snacket! Visst längtar man till att se dokumentären nu?!
kram
min filmblogg:
http://www.metrobloggen.se/enfilmvetaresbetraktelser

10:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home