onsdag, juni 03, 2009

Google Wave - och världen är aldrig sig lik

Har varit hemma förkyld hela veckan. Så jävla tråkigt! Mår lite bättre nu, så har kunnat stressa upp mig genom att läsa jobbmejl i några timmar (why did I do it?) och i kväll har vi biljetter till Terminator Salvation (jeeees), så jag antar att jag tvingas anse mig frisk trots fortsatt ont i halsen, tjock känsla i huvet och svajiga ben. Nåja, det var inte alls det jag skulle berätta, utan detta: har ni kollat på introvideon för Google Wave? Herregud, vad fett. Det här är inte mindre än totalt revolutionerande för vårt sätt att kommunicera! Google Wave är alltså ett protokoll som sammanför alla sorts sätt att kommunicera som vi haft tidigare och resultatet är 100% framtid. Det är nästan lite skrämmande faktiskt. Trots att videon är 1 timme och 20 min lönar det sig verkligen att kolla in den (även för er som inte har den tiden att fördriva p.g.a. tråååkig sjukdom). Som vanligt är det Oscar som tipsade...