tisdag, september 08, 2009

Teresa Fabiks nya film Prinsessa


Var på premiären av Teresa Fabiks nya film Prinsessa i går. Fabik är regissören som gjorde Hip Hip Hora (som jag gillade starkt), men mina förväntningar var ändå på normalnivå i går eftersom jag hört olika åsikter om filmen. Men den levererade definitivt! Jag grät, jag skrattade högt, jag kollade pinsamt berörd med händerna framför ansiktet och jag gick därifrån med ett gigantiskt leende på läpparna. Riktigt bra feelgood! Det är man inte bortskämd med i Sverige. Fabiks manus fungerade genom hela filmen och Zandra Andersson är underbar i huvudrollen. Rekommenderas starkt! Känns kul att pusha för en film utomlands som man verkligen gillar ända in i hjärtat.



På efterfesten hängde jag med Björn Stein (som klippt trailern ovan, han är så jävla bra på det!) och Måns Mårlind, duoregissörerna som är Sveriges nya hopp i Hollywood. Höll i work-in-progress på deras nya film Shelter (en psykologisk thriller med Julianne Moore och Jonathan Rhys Meyers) på Drömfabriken i våras, klippen de visade såg riktigt skrämmande och snygga ut. Filmen har premiär i USA i januari och i Sverige senare under våren. Killarna var lika glada och roliga som vanligt, förutom när Måns fällde den klassiska repliken "Det här med dagismöten, det är DÖDEN". Jag kan inte annat än tro honom...H ängde också med Lisa från Atmo, som hade varit Vincent Gallos barnvakt i Venedig (han gör en av rösterna i Metropia, som visades där). Inte så pjåkigt tydligen.


Glada killar