måndag, augusti 31, 2009

Birro parodierar Mogis

Marcus Birro bevisar att han kan applicera sin genialitet på absolut vad som helst, t.o.m. Mogis-bruden. By the way såg jag henne på Berns på SMC i fredags. Hade tänkt skriva ett långt blogginlägg om hur kass det var där i fredags och vilket oskönt klientel som rörde sig i lokalen, men jag tror det räcker med att säga att hon var där. Jag antar att det inte finns någon som inte sett hennes inslag om ord, men postar det för säkerhets skull här ändå. Inte för att jag tycker att hon förtjänar mer uppmärksamhet, utan för att man bör ha sett inslaget för att förstå Birros pastsich. Okej, here it goes:


Och här är Birros inslag (som egentligen är en prolog till att han läser en text om Broder Daniel av Fredrik Strage (som ingår i Strages kommande bok "STRAGE TEXTER" som samlar det mesta han har skrivit under sin karriär som journalist):

1 Comments:

Anonymous Nygårds said...

Hjääälp! Det läskigaste med det här är att det säkerligen finns en massa tonårsbrudar (kanske rentav äldre) som just nu sitter och pluggar in de där orden. Jag blir mörkrädd och fartblind och kissnödig på samma gång.

Fan ta mig om jag någonsin tar ordet pördigt i min mun. Bara för det kommer jag väl få tourettes och börja använda det jämt och ständigt.

3:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home