torsdag, oktober 12, 2006

Filmkrönikan idag: Scoop, The Guardian och Elementarpartiklarna


Nu har dagens Filmkrönikan (pgm 5, det tredje jag medverkar i) kommit upp på webben. Se det här. Gäster är Måns och Felix Herngren och filmerna som recenseras är Woody Allens nya Scoop med Scarlett Johansson, boot camp goes out to sea-rullen The Guardian med en åldrad Kevin Costner (he is still alive... and allowed to make movies...) och en struttande Mr Demi Moore (Ashton Kutcher alltså) och så tyska Elementarpartiklarna som handlar om två bröders olika sätt att approacha ångestrunkande, typ. Bygger på känd bok av Michel Houellebeqc och innehåller massor hippiehat, vilket jag gillar, he he. Påminner mig om lysande South Parkavsnittet Die, Hippie, Die (s9e2) där Cartman klädd i Anticimexkläder utrotar hippier som bildat trumcirklar på bakgårdar och gjort andra hemska saker som hippier gör.
Uppdatering: det finns 15 min eftersnack om filmhumor med Felix och Måns på webben, kolla in det här.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Man förstod nästan att Måns Herngrens favo film var Annie Hall. Den är ju ganska lik Eva och Adam. Lite märkligt att du ger Scoop en fyra medans Göran Everdahl sitter och ger den en 2:a i dagens morgonsoffan u ettan.

6:27 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Göran och jag är två olika människor, believe it or not:-)

11:39 fm  
Anonymous Anonym said...

Tycker att de där extra 15 minuterna var bra
, skulle man inte kunna ha så till varje program tom kanske 30 min. De 30
min som är nu är alldels alldels för kort.

12:25 fm  

Skicka en kommentar

<< Home