torsdag, december 21, 2006

The Departed-visning ikväll för Café


Ikväll ska jag presentera magasin Cafés förhandsvisning av Martin Scorseses The Departed, som är en remake av Hong Kong-filmen Infernal Affairs. Scorsese är ju min första stora filmidol, som jag skrev ett specialarbete om i skolan. Har tyckt att hans senaste filmer är sådär halvlyckade, men gillade The Departed, det är bra att han gått tillbaka till sina gangsterrötter. Och Alec Baldwin verkar inte kunna göra något fel nuförtiden, han är ett rent nöje att se i allting han gör. Leo Di Caprio tycker jag är övervärderad och Matt Damon är Matt Damon (dockan i Team America...), men de funkade bra i sina roller och snuskhummern Jack Nicholson släpar sig grymtande och kisande fram som vanligt.

Ska bli kul att stå framför en biopublik, det gjorde jag ju hela tiden när jag jobbade på Stockholms filmfestival och jag saknar det faktiskt. Så om du läser Café och lyckats få tag på en biljett ses vi kl 21 på Astoria Nybrogatan.