måndag, december 11, 2006

Bockar av på listan...

Nu har jag blivit småfull på Mimosa under en lång brunch i Greenwich Village (tydligen är det tradition att man blir lite lullig på dagen på söndagen här i New York), tagit en promenad i Central Park precis när mörkret faller och sett disco skating, alltså ett gäng som samlats för att dansa till housemusik på rollerblades. Kollat in the Dakota Buidling där John Lennon bodde och blev skjuten utanför. Ska förresten bli intressant att se Chapter 22, filmen som Jared Leto blev en tjockis för att spela mördaren Mark Chapman i.

Har också tagit mig en titt på Lincoln Center och den sjukaste julgranen hittills. Har inte sett den på Rockefeller center ännu dock. Det är verkligen helt galet hur smaklöst de julpyntar i det här landet. Varenda butik eller bar har en skitful plastkrans i julrött och grönt på väggen, t.o.m. de som är koola. Hittade förresten en superfin och praktiskt och kool vinterrock på G-star i SoHo, mycket nöjd. Går inte att ladda ner bild, men på deras hemsida ser man kollektionen, jackan heter Captain Coat.

Igår (söndag) tog vi den enda hemmakvällen, tyckte att det var tid att ladda batterierna vid halvtid. Beställde hem kinesisk mat som kom i en sådan där pappersförpackning som de äter ur i filmer. Najs. Såg också det nya Simpsonsavsnittet (säsong 18, avsnitt 8) där Bart blir bästis med Nelson och Homer besatt av Lisas fantasibok a la Harry Potter. Svinkul.

Nu skiner solen för fullt och jag ska möta upp Malin vid City Hall och promenera över Brooklyn bridget till Brooklyn. Tyvärr är Brooklyn museum stängt, ska se om jag hinner gå på Annie Leibowitz-utställningen innnan jag åker, det skulle jag verkligen gärna göra.

2 Comments:

Blogger Dominik said...

Hej Andrea,

jag har läst din blogg sen en kompis till mig var med i Filmkrönikan och sen plöjt igenom.
Jag gillar din (skriv)stil och förhållningssätt till omgivningen, både människor och livet i största allmänhet. Ditt självklara sätt är avväpnande.
Keep it up!
Jag längtar till New York. 10 år sen jag var där.
När jag ändå är här. Ha en fin jul på alla de sätt du vill att den ska vara fin på.
vänligaste hälsningar Dominik

9:23 fm  
Anonymous Anonym said...

Hello. I was inspired by your appearance on Filmkrönikan tonight to write an entry in my blog - starring you.

Well, its sort of about you, but mainly about something strange I have noticed from living in Sweden - that many people react so negatively to Finnish accents.

It would delight me if you would read the entry, and please comment if you feel the need to.

1:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home