lördag, december 02, 2006

Ellen, nej Damian!

Var ju som jag skrev tidigare på Ellen Allien på Grodan för en vecka sedan. Och jag var totalt besviken! Att det skulle vara tokfullt var förstås givet, men att hon dessutom spelade ett skittråkigt set var en överraskning. Det hände ingenting i musiken, inget driv. Och då måste man ta i beaktande att jag gillar sjukt minimalistisk musik, men den måste ju ha stake för faan. Hursomhelst så gav jag upp redan vid tvåtiden och hängde sedan i övervåningen istället. Men slutet gott, allting gott, nästa kväll var vi nämligen tillbaka på the crime scene och då spelade Damian Lazarus. Och det var fantastiskt bra, vilken tung lunk. Fett fett. Bas ända in i hjärtat och magen och grym stämning. Och Damian var svinsnygg när han spelade, en inte så oviktig detalj.

Vi var ett mindre gäng med bl.a. min polare Åbban, a.k.a. DJ Aavik, lätt den bästa dj:n jag känner som inte ännu nått en stor publik. Om du har vägarna förbi Falun så är ett besök på Banken att rekommendera, har haft några riktigt bra kvällar där. Anyway så var Åbban peppad, det var bara att marschera med trälfejset för fullt och skrika "javisst" (den svenska versionen av tyskarnas klubbvrål "jawohl").