lördag, december 02, 2006

Louise Brooks, äntligen!


Sedan jag färgade håret svart i våras har jag hela tiden arbetat mot den frisyr jag äntligen fått, alltså stumfilmsstjärnan Louise Brooks. Var hos min underbara frisörska Sandra på Moi Stockholm i torsdags och nu är jag i hamn. Ett halvår av sparande har burit frukt. Jämför själv på bilderna.

Bilden av mig är förresten tagen just nu med den inbyggda webbkameran i min Macbook, ganska bra kvalitet speciellt som det inte finns någon taklampa och därför är rätt mörkt. Är hos min finländska vän Jenny i hennes studentrum i Roskilde, så det är det som syns i bakgrunden. Påminner mig om när jag var på Erasmusutbyte i Amsterdam hösten 2002 (läste motsvarigheten till C-kursen i engelska, med inriktning på litteratur). Då bodde jag i ett 7 kvm stort studentrum med gemensam toalett och gemensamt kök. Funkade alldeles utmärkt då, men herriguuud så NÖJD jag är att nu bo i en egen pimpad bostadrätt med alla bekvämligheter man kan tänka sig (är en 40 tums LCD-tv en bekvämlighet?). Min brorsa planterade ett frö i mitt huvud som vägrar sluta växa, han sa nämligen att det skulle rymmas att sätta in en tvåpersoners bastu i mitt badrum. Och nu kan jag inte sluta tänka på hur beyond P.I.M.P. det skulle vara att göra det. Fatta att ha en egen bastu hemma!!! Vilka überepiska efterfester man skulle kunna ha, det är bara för cleant...

8 Comments:

Anonymous Anonym said...

Snyggt!

5:38 em  
Blogger Kerstin said...

Snyggt Andrea!

5:39 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Man tackar, man tackar:-)

3:46 em  
Blogger niffin said...

Mycket snyggt!! Brooksie's the one.

5:44 em  
Anonymous Anonym said...

Jättesnykt jag beundrar din frisyr

10:17 fm  
Anonymous Anonym said...

gfzbnÅnnu en gång vad vacker frisyr,men låt pannluggen bli litet längre,Tack

8:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Oj vad din frisyr är vacker,ditt hår är så friskt välskött vackert.

9:10 fm  
Anonymous Anonym said...

Var får vi se din underbara vackra frisyr vi saknar dej med ditt vackra hår

4:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home