torsdag, december 21, 2006

Metro och The Holiday


Recenserade Svarta Dahlian och Desmond och Träskpatraskfällan i Metro förra fredagen. Kolla in Reuters ruta också. Håller förresten inte med min kollega C-G överhuvudtaget angående The Holiday, som han gav en tvåa. Jag var och kollade på den i New York och tyckte att den var så gott som perfekt. En totalt orealistisk och superromantisk komedi med fina hus och Jude Law, jag grät och skrattade och njöt. Om du gillar Notting Hill, kommer du att gilla The Holiday. Jag tyckte inte alls om regissören Nancy Meyers What women want (hur går det att digga en film med korvfingers-Mel Gibson i huvudrollen?), men Something´s Gotta Give hade sina stunder. Bra i alla fall att en kvinnlig regissör har sådana framgångar i Hollywood, även om man ju kan ha synpunkter på att det är inom chickflick-genren romcom som hon håller sig.

2 Comments:

Blogger Emma said...

Men eller HUR?! What's up med alla sura sågningar av The Holiday. Loved it! God jul!

8:38 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Tack, tack för att du tycker det, vi har rätt helt enkelt:-) C-G blev helt gäälen när jag sa att jag älskade filmen och skrev ett megalångt mejl om hur jag bara inte fick tycka det. Män, de förstår ingenting! God jul till dig också, kramar.

4:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home