fredag, januari 12, 2007

Family Guy after all


Okej, okej, jag erkänner: Family Guy är roligt. Stundvis helt sjuuukt roligt faktiskt. Har sett någon del här och någon del där genom åren, men aldrig fastnat direkt. Och när South Park dissade serien totalt i dubbelavsnittet Cartoon Wars (s10e3+4) trodde jag blint på dem (det är nästan osunt hur mycket jag älskar South Park, jag vet) så jag utgick från att de helt enkelt hade rätt och att det därigenom är bevisat att Family Guy suger= jag behöver inte ge det någon chans. Som tur tjatade min polare Hornstulls-Anders om att jag måste kolla på det, så i dag har jag sett avsnitt 1,2 och 4 på femte säsongen. Kvaliteten varierar, men det är rätt roligt även som tråkigast. Erkänner att avsnitt 3, som vi såg igår kväll, framstod som otroligt mycket roligare än de andra, men jag misstänker att det mest har att göra med det läge vi befann oss i. Det är ju liksom designat för ett visst sinnestillstånd if you know what I mean... Tycker förresten inte att bebisen är så rolig, det enda roliga med honom är typ att han talar med brittisk överklassdialekt, och de andra karaktärerna är sisådär, den som verkligen bär hela serien är pappan, själva family guy himself.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Family Guy är det bästa sen skivat bröd. Även American Dad håller (samma gäng som står bakom) men det är inte lika klockrent. En favvo är Usama spin-offen. Där kommer Stewies brittiska dialekt till sin rätt:
http://www.youtube.com/watch?v=0gmoXlNdElM

1:12 em  
Blogger fredrikskogkvist said...

SouthPark, komigen...
Det är ju såååå långtråkigt...
Som att kolla på The Matrix ungefär...
Kolla in http://www.alluc.org....
Där kan du se alla "FamilyGuy"...
Du kommer att hata "SouthPark" efter det... lovar.. "speciellt när du ser avsnittet då hunden o finniga pojken ska ha en circlejerk... hahahaha

7:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home