måndag, januari 29, 2007

Inspelning av vårens första Filmkrönikan


I fredags var jag nere i Göteborg och spelade in mitt första Filmkrönikan för våren. Den här säsongen reser jag i första klass och det är najs. Kaffe och frukter och juice och tidningar, breda säten och gratis internet. Helt perfekt helt enkelt. Jag har alltid diggat att åka tåg och tre timmar ostörd datatid eller chansen att läsa hela DN eller någon kul bok är bara skönt. Det är rätt galet att Helena, Göran och jag (och alla gäster!) pendlar ner från Stockholm för inspelning, men för mig funkar det bara bra.

Gäst i pgm 2 var Ewa Fröling och hon var svinkool. Klipsk, rapp och lagom bitsk. och skitsnygg! Kan inte fatta att hon är 55 år gammal. Hon pratade om filmen The Queen, där Helen Mirren spelar drottning Elisabeth. Tyckte att det kändes som att pratet flöt bra, imorgon kl 20 ser vi reaultatet på SVT2. Helena, Ewa och jag satt i bistron och snackade hela vägen upp, det var svinkul. Mycket skvaller (my lips are sealed) och prat om livet. Tycker det är supersynd att de flesta jag snackar med i mitt dagliga liv är mellan 25 och 35 år, det är sällan jag talar med någon i mina föräldrars ålder (förutom mina föräldrar alltså...). Kommer ihåg hur kul jag tyckte det var att tala med kompisars föräldrar när jag gick i skolan och var hemma hos någon, saknar verkligen den kontakten med "riktiga" vuxna, erfarna människor som har levt dubbelt så länge som jag och därför troligen förstår dubbelt så mycket. När man tänker på hur stor skillnad det är på hur man tänker nu och hur man tänkte för bara säg fyra år sedan, så kan jag knappt vänta på att bli äldre. Att röven börjar hänga har INGEN betydelse jämfört med hur mycket mer chill man blir i huvudet. Jag fullkomligt älskar att bli äldre, varje år är det bästa jag upplvet hittills. Och så kommer det att fortsätta, det är jag övertygad om.