söndag, januari 21, 2007

Metro: recensioner och Reuters ruta


I fredagens Metro var det min vecka, så ännu en omgång av Reuters ruta har sett ljuset. Min kollega C-G och jag alternerar ju varannan vecka, precis som Göran och jag gör på Filmkrönikan. Det komiska i situationen är ju att de är bästisar och delar kontor, så jag är ungefär som Jenna Elfmans karaktär i Edward Nortons underbara och förbisedda regidebut Keeping the faith. Förutom att jag inte har någon kärleksrelation till någon av dem alltså... Ööh, vad jag menar är att jag är en av the guys, vilket är svingrymt. Jag har alltid diggat att hänga ut med snubbar och det bästa är när de totalt behandlar mig som en av killarna. Jag tror att det finns många delar av det manliga psyket (hur de talar och om vad), som många tjejer inte har en aaaning om och det känns som ett privilegium att få tillgång till det. Vafan, nu babblar jag bara, det måste ha att göra med vinet vi drack till middag, jag skulle ju bara säga att C-G och Göran är de gulligaste glasögonprydda 40-åringarna ever och att det är kul att jobba med dem.

Ja just det, så var det ju recensionerna också. I veckans Metro recenserade jag Anthony Minghellas nya Breaking and Entering med Jude Law (igen!), Alla kungens män med Sean Penn och Jude Law (ja, ja...) och Patricia Clarkson (älskar henne) och tonårsrullen Rosa - The Movie. Kolla in recensionerna och Reuters ruta här.