onsdag, januari 17, 2007

Kafka i TV-huset

Var på TV-huset på Gärdet och läste in en "speak"(voice over) till ett inslag för Filmkrönikan igår. Efter diverse konstiga problem i receptionen fick jag en svårtydbar vägbeskrivning till redaktionen och redigeringen för samhälle- och nyheter. Frågade "bara" tre typer om vägen innan jag hittade rätt, men det kafkaeska var när jag skulle ta mig ut. Irrade planlöst omkring i trapphus och korridorer utan fönster, med jämna mellanrum fanns det kartor som indikerade att jag var precis bredvid utgången, men det var helt omöjligt att hitta dit. Eftersom det var vid lunchtid var nästan ingen på plats (i den sista Sovjetinstitution better known as SVT håller man hårt på sådant som exakt lunchtid...), så det fanns ingen att fråga. Efter många om och men och en hel del mutter lyckades jag hitta två städare som förklarade hur jag skulle ta mig ut. Puh. Undrar hur länge man skulle behöva jobba där för att lära sig hitta? (PS. Filmkrönikan spelas in i tv-huset i Göteborg, ett asfult betonghus med kommunistvibbar, så därför hittar jag inte på SVT i Stockholm).

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Är det därför det är så många gamla rävar på SVT? Folk som kommit dit en gång, fastnat i labyrinten och blivit kvar i eoner av tid. Som Nils-Petter Sundgren och Pekka Heino. Tur att du hittade ut...

/Den elaka dvärgen

9:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home