fredag, januari 12, 2007

Victoria Silvstedt på Ett herrans liv


Kollade på avsnittet med Victoria Silvstedt i onsdags. Jag har förstås aldrig inbillat mig att hon har värst mycket insikter att erbjuda (to put it mildly), men hon har ju ända gjort en hel del galna grejer, så jag hade hoppats på att i alla fall bli underhållen. Men tji fick jag. Förutom det uppenbart roliga i att hon inte överhuvudtaget kan svenska, så framstod hon helt enkelt som så sjukt tråkig. Och det hjälpte ju inte direkt att hon hela tiden anspelade på sex på ett så korkat sätt (kolla bara på bilden). Hon är säkert en skicklig affärskvinna etc etc, men jag tycker ändå att det är totalt oacceptabelt att spela korkad på det sättet som hon gör. Att aktivt bidra till objektifieringen och porrifieringen av kvinnobilden i samhället är inte koolt. It´s wrong, man, it´s wrong.