onsdag, januari 24, 2007

Oscarnomineringarna


Igår kom årets Oscarnomineringar och det var mest som väntat. Kolla in alla nomineringar här. I de stora kategorierna hoppas jag på följande vinnare (vilka jag tror kommer att vinna återkommer jag med närmare galan):

Bästa film: Little Miss Sunshine
Bästa regi: Alejandro González Iñárritu för Babel (sorry Scorsese)
Kvinnliga huvudroll: Helen Mirren för The Queen
Manliga huvudroll: Ryan Gosling för Half Nelson
Kvinnliga biroll: Rinko Kikuchi för Babel (bilden)
Manliga biroll: Alan Arkin i Little Miss Sunshine
Bästa utländska: Efter bröllopet

2 Comments:

Blogger Senchaholic said...

Håller med om Rinko Kikuchi. Historien om den döva tjejen som hon spelade stal hela filmen i min mening.

Gjorde mig också intresserad över dövas situation i Japan. (som är minst sagt komplicerad!)

1:09 em  
Blogger Tim said...

Hur var Half Nelson? Fick en förhansvisningsbiljett från Bon men jag gick aldrig. Missade jag något?

12:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home