söndag, februari 04, 2007

Wii!


Hängde med min polare Victor och hans kollega Lars (de jobbar på flashiga reklambyrån Forsman & Bodenfors, som jag fick kolla in ovanför NK här i Göteborg. Najs kontor!) och dennes brorsa Mattias i fredags. Vi drack vin och spelade Nintendo Wii. Ända sedan jag såg det senaste dubbelavsnittet av South Park (avsnitt 12 och 13 på 10:e säsongen) har jag velat testa Wii. Cartman promenerar av och an utanför köpcentret och stönar "come on" när det är tre veckor kvar tills konsolen släpps... Så det måste ju vara bra. Har aldrig spelat värst mycket tv-spel i mitt liv, men det här var perfekt. Såå humor och enkelt och idiotiskt. Vi spelade Wario Ware (Super Marios onda kusin typ) Smooth Moves, som är 200 små spelbanor med simpla uppgifter som skaka bananen så att flugorna faller av, hitta killen på den mörka rutan med din ficklampa eller slå ihjäl en fluga med en flugsmälla. Man höll kontrollen som man håller i ett paraply, eller en fjärrkontroll eller et cykelhandtag, beroende på vad momenten gick ut på. Alla moment tar typ 3 minuter. Så jävla kul! Speciellt om man hänger ut och snackar skit med killar, jag älskar att vara one of the guys.

4 Comments:

Blogger Gabriel said...

I know what you're thinking... But DON'T DO IT!

1:53 em  
Anonymous Anonym said...

Med din kortklippta frisyr skulle du nästan kunna vara "one of the guys", det är bara dina enorma bröst som avslöjar dig ;-)

1:59 fm  
Blogger Andrea Reuter said...

Mina bröst har aldrig i världshistorien tidigare kallats enorma, detta är ett historiskt ögonblick. Eller så inte. Men tack (?) i alla fall.

10:46 fm  
Anonymous Anonym said...

Haha, du är för skön! Jag lämnade en puckad kommentar som egentligen borde ha en käftsmäll, men du tar det som humor. Du är en skön människa med bra filmsmak, fortsätt så :D

12:54 fm  

Skicka en kommentar

<< Home