fredag, maj 04, 2007

Metro: Hata Göteborg och Reuters ruta


Jag har blivit värsta ambassadören för Hata Göteborg, jag älskar den där filmen! Se den i helgen (på bilden grymma Nicolaj Schröder). I dagens Metro recenserar jag den och eftersom det är min vecka finner vi också Reuters ruta där. Själv ligger jag på soffan och slöar, steg upp kl sju i morse för att vara med i Äntligen morgon, Adam Alsings och Gry Forsells program i Mix Megapol. Det var superkul! Är bara lite sur på mig själv för att jag missade en av frågorna i deras filmquiz med repliker, vilken var "Schiess das Fenster, shoot the glass" från Die Hard (Alan Rickmans skurk säger den). Mycket dåligt... Men som plåster på såren blev Anders Timell tydligen mycket förstjust i moi och sa att jag hädanefter dricker gratis i Lilla baren i Riche. Sviit! Och så hörde de av sig från Bindefeld i onsdags och frågade efter mina adressuppgifter. He e lajf in the fastlane nu asså. Har t.o.m. gått och skaffat hemligt nummer, så nu får man bara stalka mig på bloggen, i tunnelbanan och på mejlen:-)

6 Comments:

Blogger Unknown said...

Är det så många sickos som börjat ringa redan eller?

Fy fan för det. Jag får ångest bara telefonen ringer här och jag är ingen kändis.

4:48 fm  
Blogger Unknown said...

Crap, jag som just tänkt kolla upp ditt nummer och börja tokringa..

8:47 em  
Blogger Niklas said...

Haha! Har du stalkers allvarligt? Galna Stockholmare.
/niklas

6:25 em  
Blogger Unknown said...

HEJ NU är jag säker: du, som jag, gillar Louise Brooks. Härligt att lyssna och se på dig då du kommenterar film/vänligen Ernst

9:14 em  
Blogger batti said...

Jag såg Hata Göteborg på Göteborgs filmfestival; den är riktigt bra!!!

Även om den är tung och djup är den samtidigt så fasligt rolig! Man blir helt enkelt glad av den!

Kul med bra svensk film!

7:27 fm  
Anonymous Anonym said...

Såg "Hata göteborg" i förra veckan och visst har den gett bestående men..."a men NOG headshot" och "ser du inte att johan sitter i skulderflexatören nu?" är redan odödliga klassiker.

Länge leve svenska punchlines!

11:56 fm  

Skicka en kommentar

<< Home