torsdag, februari 14, 2008

Invigningen av Clarion Hotel Sign


I går kväll var jag på invigningen av det nya Clarionhotellet vid Norra bantorget. Jävligt fancy schmancy fest, de hade verkligen inte sparat på pengarna. Det började redan när man kom in och en rad av festklädda garderobiärer stod i givakt och sprang fram och tog ens ytterkläder innan man ens börjat titta runt efter garderoben. Sedan skakade man hand med diverse chefer för hotellet och festfixaren Michael Bindefeld och blev plåtad. Det är en rätt absurd känsla att stå och posera framför ett gäng fotografer som alla skriker "kolla hit". Det är svårt att ta hela situationen seriöst, men det är ju självklart att det är kul att få uppleva det som säkert alltför många i dagens samhälle drömmer om. Nåja, vi var ju förstås där för maten och för att kolla på hotellet. Det var en grym buffé, champagne, dessertbord och det bästa av allt: Kääse! (ostbordet syns i bakgrunden på bilden). En fotograf frågade min kompis Georg (som också följde med mig på Ellegalan eftersom han är ung, snygg och äger en smoking) varifrån han kommer (as in var han jobbar) och då svarade vi att han jobbar som min toyboy. Ha ha, hon fattade inte ens skämtet utan frågade allvarligt om det skrivs med stort T eller litet... Jag hade på mig en klänning från Maggie Wonka som jag fullkomligen älskar, det var klädsel smoking så för en gångs skull fick man slå på stort. Najs! Vi hade också turen att få en privat visning av hotellet, inkl. deras feta pool på takterassen med utsikt över järnvägsspåren och kanalen, där skulle man förstås gärna hänga men jag misstänker att det inte är det billigaste direkt.