måndag, februari 11, 2008

Jeopardy!


Hej allihop! Har verkligen saknat att skriva bloggen under hösten och bestämde mig nu för att börja skriva igen, så välkomna tillbaka. Massvis har förstås hänt sedan sist, men i stället för att försöka mig på en sammanfattning av det senaste halvåret tänker jag blicka framåt. Närmare bestämt till kl 19.30 på TV4, då går nämligen det avsnitt av Jeopardy! som jag är med i av stapeln. Hela mitt liv har jag drömt om att vara med och nu har det äntligen gått i uppfyllelse, tjohoo. Kan förstås inte här avslöja hur det gick, så ni får på programmet ikväll.

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vilken tid! Jag slutar ju 19:30. Det innebär att jag måste åka från jobbet i Nacka till Gäddan på 0timmar0minuter och 0 sekunder. Kan gå. /Olof

6:10 em  
Anonymous Anonym said...

Mycket roligt att du bloggar igen!

7:29 em  
Blogger Unknown said...

Hallå.. såg precis dig på Jeopardy.. o måste säga att du var det finaste jag sett på länge.. hur kan man ha missat dig ??

8:09 em  
Anonymous Anonym said...

Tjena, jag brukar inte kolla på jeopardy lr hur det nu stavas..

Men jag var sjuk och låg i sängen idag och såg avsnittet vilket tar mig till min fråga: Varför anser du att Fight Club är den bästa filmen?

10:59 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Fight Club är världens bästa film för att den totalt knockade mig när jag såg den för första gången och har fortsatt att göra det sedan dess. Nu har jag sett den ca 20 gånger eftersom jag skrev min magisteruppsats om den på universitetet och den känns fortfarande lika kool, nyskapande, fascinerande och samhällskritisk. Edward Norton, Helena Bonham Carter och Brad Pitt (i universums sexigaste överkropp) är alla lysande i ett perfekt manus; fotot och klippningen är stylish som bara den och precis rätt för att berätta den historien. Med mera med mera...

2:01 em  
Blogger Fredrik Adolvsson said...

Andrea: Vore det möjligt att på något sätt, någonstans, få läsa den där uppsatsen? För jag tillhör som du dom knockade, och skrev en helt vanlig universitetsuppsats på den, och ibland har jag önskat att jag pluggat tillräckligt länge för att kunna göra den i rejälare version. Som magister, t ex. Det gjorde jag nu inte, men jag blir extra nyfiken på din.

2:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home