tisdag, februari 12, 2008

Things We Lost in the Fire


Som tur innehöll morgonens filmdos även kvalitet, jag började nämligen dagen med Susanne Biers första Hollywoodproduktion Things We Lost in the Fire. Bier är verkligen en av mina favoritregissörer med mästerverk som Efter bröllopet och fantastiska filmer som Älskar dig för evigt bakom sig. Om någon missade Filmkrönikan Special om henne, gå in på vår hemsida och se programmet NU (tror att de kanske tar bort den snart så skjut inte upp det).

Things We Lost in the Fire levde upp till mina högt ställda förväntingar; den var sorglig, lågmäld, gripande och de perfekt rollbesatta skådespelarna var fantastiska, inte bara Benicio del Toro och Halle Berry utan alla biroller också, speciellt barnen. Grät hulkande vid två olika tillfällen, så jag fick vad jag ville. Hoppas hoppas Bier går vidare och fortsätter göra Hollywoodfilm med hjärta och smärta.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad glad jag blev att du också tyckte om den! Jag bet mig nästan i tungan efter att ha gett dig mitt omdöme innan du hade sett den. Nåja, ingen skada skedd.

3:16 fm  
Blogger Andreas said...

Gillar också Bier, och var otroligt sugen att se denna film då namnet är en nodd åt gamla favoritbandet "Low" och deras (kanske) bästa skiva... Sen såg jag trailern (jag vet, det ska man ju inte!) och kände att den verkade som "Bröder" goes Hollywood... Men jag tar dig på orden! Får kolla upp då, alltså!

12:46 fm  

Skicka en kommentar

<< Home