tisdag, mars 02, 2010

Director´s Camp i helgen

Nu i helgen var äntligen Directors Camp (se tidigare inlägg här) uppe i Skellefteå. Film i Västerbotten ville uppmärksamma hur bra det gått för filmer producerade i regionen och samlade därför fem regissörer en helg. Jag var moderator för detta Inside the Actors Studio goes Skavlan-upplägg och gästerna var regissörerna Ted Kjellsson, Allan Gustafsson, Per Hanefjord (a.k.a. Alfahanefjord) och Patrik Eklund. Jens Jonsson var tyvärr sjuk. Har tillbringat väldigt mycket tid med att förbereda allting (allt från att se allas filmer och ta ut klipp till att förbereda frågor och tillverka prydliga cue cards) så har inte riktigt hunnit tänka på hur roligt det skulle komma att bli, men herrigud vilken underbar helg.

Killarna var hur sköna som helst och jag har fortfarande ont i magmusklerna efter allt skrattande. Jag har haft flera perioder i livet där jag ofta hängt med endast killar och oberoende av hur mycket jag älskar min tjejkompisar och uppskattar blandat umgänge så kan jag inte låta bli av att njuta stort av att vara enda bruden i ett gäng av softa och roliga killar som behandlar mig som one of the guys. Inte så politiskt korrekt, men trots det ett faktum. Se bara nedan på regissören Patrik Eklund och producenten Mathias Fjellström, som i morgon drar till L.A. för att (förhoppningsvis) ta emot en Oscar för bästa kortfilm för Istället för abrakadabra.



Och här en bild på hela gänget, tagen av Ingela Hjulfors Berg från Västerbottens Dagblad, som noga lyssnade på mitt råd om att man ska hålla tungan uppe i gommen när man blir fotograferad eftersom det märkbart reducerar eventuell antydan till dubbelhaka (läs hennes blogginlägg om just det här).



Stående: Fredric Larsson, verksamhetsledare för Film i Västerbotten
Sittande från vänster: Ted Kjellson, Per Hanefjord, Patrik Eklund och Allan Gustafsson

Stort tack till Film i Västerbotten för att jag fick vara med! Och för att jag därigenom kan finansiera en resa till Ibiza i sommar, tjohoo.

PS. Det visar sig att den osannolikt komiska pizzan Calskrove (en inbakad pizza där innehållet utgörs av ett skrovmål= hamburgare och pommes frites) finns på menyn på en lokal pizzeria på grund av att Ted Kjellsson och Mathias Fjellström (producent) skämtade om hur sjukt det skulle vara. Och ja, det är jävligt sjukt.

1 Comments:

Blogger Ingela Hjulfors Berg said...

Hallå, kul att du också bloggar. Ditt roliga fotoposeringstips var ju gjutet, särskilt som killarna sitter som ljus i soffan och låter dig ge dem regi. Omvända roller liksom.
Kolla gärna in den coola bilden på Oscarsgänget också. http://wheelforcemedia.blogspot.com/2010/03/i-helgen-var-det-directors-camp-i.html

5:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home