torsdag, december 10, 2009

Stora mål

Som ni märker på mitt flitiga bloggande är jag fortfarande hemma sjuk. Nöff nöff. Och då har man ju tid att göra allt som man inte hinner annars. Konsumera media, städa datorn, läsa böcker. Ja, och tänka. Just nu sitter jag och kollar på Nobelfesten (förstås!), vilket alltid är härligt. Roligast hittills är att Anders Borg blev caught on tape med att sms:a. Haha.

Hursomhelst, det var det där med funderandet. Nobelfesten påminde mig om alla de mål jag halvt medvetet formulerat, de jag redan uppnått och de jag har kvar. Till de jag redan uppnått hör besök i New York, en egen fin lägenhet där jag ofta bjuder underbara vänner på middag, att jag träffat Peter Englund och att jag bott i Amsterdam och Berlin. Och förstås att mitt liv rent generellt är ännu mer fantastiskt än jag någonsin kunde föreställa mig när jag växte upp.

Bland målen som finns kvar hittar vi följande: att få gå på Nobelfesten, att få gå på Oscarsgalan, att träffa Martin Scorsese, att få sommarprata, att medverka i något av Filip och Fredriks program.

Nu är det bara ask, believe, receive som gäller.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Men gumman krya på dig.

5:11 em  
Anonymous Henrik said...

Har du svinis på riktigt?

10:49 fm  

Skicka en kommentar

<< Home