onsdag, december 02, 2009

Behandlingen

Var på premiärfesten för Behandlingen (som tidigare hette Guidance och som jag skrivit om flera gånger förut här på bloggen) i måndags. Filmen är fantastiskt bra, konstig och intressant och oförutsägbar. Har premiär på fredagen, gå och se den då! Tillsvidare kan ni se trailern nedan.



I samarbete med Filmtrailer.se

Festen hölls i den lokal som tidigare var Astoria på Nybrogatan. En lokal bestående av flera nivåer, vilket var perfekt för en premiärfest där folk minglar som tusan. Axel Boman (dj, konstnär och kompis) som gjort den suggestiva musiken till filmen, spelade skivor tillsammans med Petter och Kornel, så många av mina kompisar från klubbvärlden var där och hängde. Rätt bisarr kollision av två världar eftersom mina jobbkontakter och mina "vi dansar tillsammans sju på morgonen till tysk miminalistisk knulltecho"-polare plötsligt befann sig på samma ställe. Anyway så berättade jag för Axel att jag ska dj:a på hela två olika filmrelaterade evenemang i början av nästa år (soon you´ll find out where) och han erbjöd sig genast att ha en crash course i dj:ande för mig i Morfar Ginkos källare nästa vecka (han är musikansvarig där). Så fett! Nu ska jag slå alla med häpnad med min förmåga att mixa. Typ. Ska bli sjukt roligt i alla fall, det var ju så galet najs att spela på Göteborgs filmfestivals invigningsfest i år (läs mitt inlägg om det här).

2 Comments:

Blogger Fred-83 said...

Kul att du gillar filmen! Jag förstår om det verkar som om Axel gjort all musiken till filmen. Närmare sanningen är att vi var två kompositörer med delade ansvarsområden. Mvh Fredrik Fahlman

2:49 em  
Blogger Fred-83 said...

Det där med trångsynthet låter ju i alla fall bra

2:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home