onsdag, december 02, 2009

Modern Family


Jag kan inte ens komma ihåg när jag varit så peppad på en ny serie som jag nu är på Modern Family. Alex (som jag jobbade med på Filmkrönikan) tipsade om serien för några veckor sedan och när jag hälsade på min kompis Balint stannade han och jag hemma en fredag kväll för att kolla på alla avsnitt. I Amsterdam. Ni förstår nivån.

Serien är en sitcom om en familj, eller snarare tre familjer. Pappan (som spelas av han som spelade Al Bundy!) och hans nya unga fru med son, dottern med man och tre barn och sonen med partner och deras nyadopterade flicka. Från första sekund diggar man karaktärerna och tycker man känner dem, det är sjukt roligt och hjärtevärmande och trovärdigt. Hela tiden. Min personliga favorit är dotterns man Phil, en kille som helt enkelt försöker alldeles alldeles för mycket. Gör ert allt för att se den här serien, bryt lagen om det behövs (om man lyckas gå via en amerikansk server kan man se hela episoder på ABC:s hemsida). Det är det värt.