torsdag, oktober 29, 2009

Popakuten i Morgonpasset Helg

Nu börjar jag bli lite varm i kläderna i mitt extraknäck på Morgonpasset Helg. Sitter med i deras Popakut ungefär varannan vecka och ger filmtips till olika personer eller grupper som har ett problem. Ett problem som givetvis kan lindras med hjälp av populärkultur. Första offret var Christer Fuglesang som jag politiskt inkorrekt nog bl.a. uppmuntrade att knarka (lyssna på det här), andra gången var det de stackars svenska fotbollsfansen som sjunkit ner i förtvivlan över EM:s icke-varande för Sverige (dem rekommenderade jag bl.a. att se film om förintelsen för att få perspektiv på allvaret i det hela (lyssna på inslaget här). Och söndagens program avslöjar jag förstås inte temat på än, men det kan ni lyssna på när det sänds 08.05-11.00 (tror Popakuten brukar ligga kring niotiden) eller senare på hemsidan här. Avslutningsvis vill jag ge en heads up till Soraya, som är en riktigt bra programledare (och fin människa)!