söndag, oktober 25, 2009

Prinsessa på Roms filmfestival

Tillbringade första delen av veckan i Rom tillsammans med temat bakom Prinsessa: regissören Teresa Fabik, producenten Sandra Harms och skådespelarna Zandra Andersson, Moa Silén och Christian Magdu. Det var min första arbetsresa som ensam representant för SFI och allt gick bra (trots att den italienska organisationsförmågan är ett skämt) och teamet var nöjda, så jag är glad. Jag orkar inte ens göra en utläggning om hur mycket jag ogillar Italien här, har tjatat tillräckligt mycket på alla mina stackars kompisar, men min förvåning över hur detta u-land får vara med i EU har förstärkts. Så jävla sweet att bo i Sverige där jag delar de mesta av värderingarna och där begrepp som solidaritet och samhälle (och infastruktur!) har en betydelse. Och där männen för det mesta är både jämlika och inte så fulla av sig själv. Och långa. Nåja, nog om detta. Om ni vill läsa en längre utläggning om varför jag ogillar Italien kan ni läsa mitt inlägg om Erik Gandinis dokumentär Videocracy här.

Vi hann i alla fall med en hel del sightseeing trots att vi bara var där två dagar, så tänkte dela med mig av lite bilder.


Moa och Zandra framför Fontana di Trevi, fontänen där Anita Ekberg badar i Fellinis Det ljuva livet. Vilka stjärnor!


Sandra och Moa framför Colosseum


Vatikanen


Rökt buffelmozzarella, bisarrt gott!

1 Comments:

Blogger Gabh said...

Hmm. Du borde inte åke till Irland eller storbrittanien då. Allt du namnde är varför jag gillar Sverige så mycket.

5:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home