onsdag, december 02, 2009

November - check!

Hör och häpna, jag har överlevt november. Som ni har märkt har jag inte uppdaterat bloggen under hela november och orsaken stavas tidsbrist och energisparande. Har varit utomlands fyra gånger och haft en hel del uppdrag på sidan om mitt vanliga jobb. Inte en lugn stund. Underbart och korkat och inget jag kan rekommendera, men samtidigt spännande och givande. Till höjdpunkterna hör dans på Panoramabar en söndagseftermiddag, tvättning av en tvätterska på Helsingfors äldsta vedeldade offentliga bastu, bad i Blåa lagunen på Island och en riktig walk down memory lane i Amsterdam (där jag bodde 2002). Därtill besök av min far och hans tantvän, medverkan i en panel om finlandssvenskan och moderatorsjobb för SFI och Stockholms filmfestival. Och förstås Morgonpasset Helg som vanligt. Ja, och så har inte mindre än två killar betett sig sinnessjukt svinaktigt mot mig. Men jag lever och har hälsan och njuter så inni helvite av att sitta i soffan och blogga med ett glas rödvin i handen. Rimfrost utanför och levande ljus i fönstret, myyys.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Låter underbart, förutom det sista. Du får väl sluta leta bland de farliga och elaka killarna och mer gå på snälla och lugnare typer. Finns många som skulle tycka det vore underbart med en tjej att nerda film med :-)

8:45 fm  
Blogger Gabh said...

Hon har sagt motherfucker på radio; det skulle har varit hennes karriär i Irland! :)

2:10 em  
Blogger Gabriel said...

nej, tvärtom, du ska sluta springa efter mesiga små mexikanare från tyskland och börja hänga med riktiga bikers med grava alkoholproblem.

4:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home