fredag, januari 08, 2010

Livet och Döden med mera


Yo! Tillbaka från ett långt underbart jullov. Hängde på lande (fint, eller hur?!) och badade isvak med familjen och läste böcker. Samt lyssnade på min ljuvliga brorsdotter Svea som så fort jag gick på toa stod utanför dörren och bankade och skrek "faster, faster". Vad mer kan man önska sig?

Har totalt snöat in på SR:s poddradioapp på min iPhone, lyssnar på radio hela tiden när jag är på väg. Åååh, hur kan man älska en manick så mycket som jag älskar min iPhone?! Har i alla fall hittat en massa bra program som jag aldrig upptäckt annars, t.ex. Biblioteket, Heliga familjen och mitt senaste fynd Livet och döden (tack för tipset, Mimmi). I Livet och döden diskuteras allt möjligt (som man hör av namnet) på ett intressant och ingående sätt. Senaste jag lyssnade på hade temat Ensamvandraren där bl.a. Jesper Kurlandsky (producent till Apan) var gäst. Verkligt fångande. Lyssna på programmet här! Så bra att grymme Eric Schüldt gjort hela 50 program, då räcker det i många långa t-baneresor mellan Kransen och Gärdet.