måndag, januari 25, 2010

Liten intervju i Finska pinnar

Journalisterna på Radio Sisu har lyckats snoka reda på att jag ska spela ett set på Göteborgs invigningsfest på fredagen, så nu har de gjort en liten intervju med mig som sänds i kväll i programmet Finska pinnar. På finska. De frågade bl.a. vem mina dj-idoler är och då sade jag förutom Ricardo Villalobos och Richie Hawtin även DJ Åvik, världens bästa dj. En god vän och mannen som oöverträffat fått mig att gå in i musiken som en tok, fest efter fest. Senast med ett nio timmars (!) set i Falun i oktober och givetvis den legendariska spelningen vid stranden en midsommarmorgon när han spelade i drängskjorta, keps och med en grep i handen. Ojojoj, vad jag väntar på att få se honom på Bar 25 (som ska vara öppet "sista" sommaren i år. Igen.) eller en släpig eftermiddag på Panorama. Ask, believe, receive. Ni hittar några av hans set på hans blogg här.

Var på Morfar Ginko i lördags och fick en grundkurs i dj:ande av Axel Boman (fantastisk dj, technoproducent och han som skrev musiken till min favvofilm från förra året, Behandlingen). Körde igenom mitt set några gånger och känner mig riktigt varm i kläderna. Sånt sjukt pepp! Det blir de bästa Berlinlunk-låtarna från förra året, så jag hoppas att ni alla har chans att vara på plats och orkar stanna kvar till mitt sena set på stora golvet vid typ tre.

Precis som förra året så kommer jag att publicera låtlistan här på bloggen efter spelningen. För er som ska på Guldbaggen så spelar Petter, Andreas och jag (International Department Allstars) musik på efterfesten i kväll på Café Opera. Blir inte lika tungt som i Gbg, men några sköna låtar ska vi nog plocka fram.

2 Comments:

Anonymous Simon said...

Jag tror att det kommer att gå skitbra. Känner du till tidningen Cinemas hemsida? Jobbar du där? http://cinema.se

1:45 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Tack! Jag jobbar inte på Cinema, däremot finns det en intervju med Roger Wilson och mig i senaste numret där vi snackar om hur filmens framtid ser ut:-)

4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home