onsdag, januari 27, 2010

Directors Camp

Är inne i en extremt arbetsfylld period just nu, både på SFI med alla förberedelser inför Berlins filmfestival, men även i min egen firma med olika moderatorsuppdrag. Ska försöka hinna blogga ändå, det händer massor skoj under de kommande månaderna. Ett av moderatorsuppdragen som precis offentliggjorts ser jag extra mycket fram emot, nämligen Directors Camp. Det är ett initiativ från Film i Västerbotten där de under sista helgen i februari vill lyfta fem regissörer från regionen: Jens Jonsson, Patrik Eklund, Per Hanefjord, Allan Gustafsson och Ted Kjellsson. Bland dem finns Sundance-vinnare, Oscarsvinnare och Cannesvinnare. Under en dag ska jag intervjua varje enskild regissörer i en timme samt visa klipp från deras karriär. De är talangfulla regissörer allihop (Jens och Patrik känner jag bra sedan tidigare och är ett stort fan sedan länge), så det kommer att bli grymt. Och till på köpet får jag en helg i Skellefteå, en stad som jag med stor säkerhet kan påstå att jag knappast skulle ha besökt annars. Najs.

2 Comments:

Anonymous Johan said...

Hej Andrea. Såg att du skrev om Jens Jonsson. Har du sett hans nya projekt Dreaming in Mono?

Titta gärna förbi: http://www.dreaminginmono.com/article/meet-jens-jonsson-the-creator-of-dreaming-in-mono

1:05 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Tack för tipset, Johan!

6:03 em  

Skicka en kommentar

<< Home