måndag, september 20, 2010

Jury duty på FFF

Och orsaken till att jag inte kan gå på Actor´s Studio när Susanne Bier är gäst (se senaste inlägg) är att jag då är nere i Lund för att sitta i den internationella juryn på Fantastisk Filmfestival. En stor ära och ett uppdrag jag ser fram emot enormt. Har suttit i små juryn som Sthlm.doc på Tempo tidigare och förstås haft mycket med juryarbetet att göra när jag jobbade på Stockholms filmfestival, men aldrig suttit med i en så här prestigefylld jury, så det ska bli riktigt intressant och förhoppningsvis både lärorikt och roligt. Jag rapporterar givetvis därifrån här på bloggen, är nere ons 29.9 till sön 3.10.

Har bara vara nere på FFF en gång och då bara över dagen när jag intervjuade Neil Gaiman för Filmkrönikan (eller var det TV400? Minnet sviker...). Ska bli roligt att kolla in festivalen och staden och hänga med andra cienaster. Och främst av allt att få se en massa film och tycka till om den förstås! Min kompis och filmkollega Elin Larsson, som nu är chefredaktör på Cinema, kommer också att vara nere på jury duty, vilket känns bra. Temat på Cinemas nya nummer är förresten riktigt intressant, tidningen handlar om datorer och teknik på film och hur de sociala nätverken påverkar film m.m.

1 Comments:

Blogger Unknown said...

Neil Gaiman var till Filmkrönikan sådeså!

7:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home