tisdag, september 26, 2006

Strilande i stereo


Idag spelade vi in pgm 3 av Filmkrönikan, alltså andra gången jag var med. Påmyggad och klar skulle jag bara snabbt gå på toa. När jag satt där i allsköns ro insåg jag att mikrofonen var på och att ljudteknikerna alltså hörde allt som försegick inne på toan. Påminde mig om när Frank Drebbin (Leslie Nielsen) ska hålla i en presskonferens i Nakna pistolen och hela salen av journalister hör hur han stånkande och ljudligt uträttar sina behov. Är det verkligen det här människor menar när de berättar om upplevelser som fick dem att känna sig som om de var med i en film?

2 Comments:

Blogger Filmchock! said...

Stackars dig med mikrofonen på. Precis som Frank Drebin, men också ungefär som Johnny Drama i Entourage (s03e11) och som CNN:s Kyra Phillips under ett tal av Bush:
http://www.aftonbladet.se/vss/rss/story/0,2789,879790,00.html
http://www.youtube.com/watch?v=_sSK1530ZK0

7:04 em  
Blogger Andrea Reuter said...

Det är sjukt kul när alla hör Johnny Drama "förlusta" sig med sig själv, jag håller med dig. Entourage är så förbannat bra helt enkelt. Ari Gold! Ari Gold! Bra att SVT (äntligen) den 4 oktober ska börja köra Entourage, så att även de stackare som bara har djungelkanalerna (=jag bor i djungeln och får bara in SVT och Fyran) och ingen tillgång till olaglig nedladdning kan njuta av en av tidernas bästa tv-serier!

7:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home