torsdag, oktober 26, 2006

Filmkrönikan: Babel, The Grudge 2 och F.O.U.


Nu har dagens program kommit upp på webben och du kan se det och ett tio minuters eftersnack här. Tycker det här med eftersnack funkar bra, det blir en annan sorts stämning i studion som jag ska försöka ta med mig in i det "riktiga" programmet. Mikael Nyqvist är dagens gäst och vi har snackat om Alejandro Gonzalez Iñarritus nya film Babel, som verkligen är det bästa jag sett på bio i år. Jag recenserar också familjemusikalen Förortsungar och skräckisen The Grudge 2. Efter programmet åkte Mikael, Helena och jag tåg upp tillsammans och under ett ivrigt öldrickande i bistron gick de tre timmarna i en rasande fart. Mikael var både sympatisk och intelligent och det var ett grymt kul och intressant samtal vi hade, alltid härligt att få snacka film med människor som är passionerade.