tisdag, oktober 17, 2006

Dieselfest och Spy Bar

Det är alltid de där kvällarna man inte planerat som blir bäst. I fredags ringde min polare Håkan och frågade om jag ville hänga med på en fest som klädmärket Diesel ordnade och jag var förstås game som alltid. Festen bestod mest av att snygga människor stod i en stor lagerlokal och drack gratis sprit och lyssnade till semibra musik med usel akustik. Som vilken Vicefest som helst alltså. Men där var många jag kände och mycket gratis sprit (we like gratis), så vi beslöt oss att ge festen en chans. Och det ångrar jag absolut inte, jag hade roligare än på länge. Kvällen fortsatte på Spy Bar och jag använde min k800i flitigt. Nedan ser ni resultatet (OBS! Lägg märke till att jag ser likadan ut på alla bilder).

Min kompis Henke, mera känd som dj:n RBW-Henke. Tack vare honom slapp vi förnedra oss utanför Spy Bar, det var bara att glida förbi och vinka till publiken (nej, jag vinkade inte till publiken, jag vinkade till en kompis...).

Mötte en mycket förfriskad (läs aprak) Fredrik Strage, som sa att han tycker Filmkrönikan är jättebra nu, att jag är grym där och att han gillar vad jag skriver i Metro. Jag blev så galet glad, värderar verkligen Fredriks åsikt eftersom han enligt mig är en av de tre bästa skribenterna i Sverige inom populärkultur (de andra är Mattias Dahlström och Kristoffer Poppius, båda kolleger till Strage på Dagens Nyheter. DN regerar!) Har förresten en bild där han ser asplakat ut, men tyckte den där han ser skiträdd ut var ännu roligare.

Mötte till min stora glädje min fd kollega Mogge, som nu leder Cash på TV400, det programmet jag blev erbjuden innan jag fick Filmkrönikanjobbet. Ja, och så är han ju proramledare på det där lilla programmet Idol på fyran... Killen till höger är Pelle Porseryd, hot shot-producent på fyran, som nu nästan blivit het efter att han klippt av sig sin flottiga bratfrisyr.

Mattias (dj Yallow) har jag känt i princip sedan jag flyttade till Stockholm, vi brukade alltid hänga på hans drum n bass-klubb dB när den var i Mangos källarvåning våren 2003. Oh, happy times!

När vi anlände till Spy Bar gick jag rakt på kanalchefen Johan Kleberg och som vanligt var jag tvungen att ge honom en lite miniutskällning/tillrättavisning om hur han (miss)sköter delar av sitt jobb och tappar bort viktiga viktiga presenter han fått av undertecknad. Vet inte vad det är som gör att jag alltid blir en skollärarinna och han en skamsen skolpojke när vi ses ute, men jag gillar det!

Stockholms perversaste belgare, Njutafilms Nicolas Debot (kolla in hans grymma dvd-butik på David Bagares gata 26B)

Andreas "Rallarsving" Halldén är alltid lika gosig. Brottare är vana vid fysisk kontakt, så det blir alltid kramar med honom och Musse. Jag gillar kramar!

Actionmagasinet Transitions chefredaktör och tillika min bästis Oscars rumskompis, Neuman (masen nr 1: sur, men ändå glad). Med glasögonen kunde man se verkligheten i 3D (äntligen!), precis som med glasögonen i Science of Sleep.

Min efterträdare, Stockholms filmfestivals programansvarige George Ivanov. Har fått smygkolla på programmet för årets festival och det ser grymt ut. Torsdagen 26 oktober släpps biljetterna, kolla in programmet fr.o.m. då här.

Tack för en grym kväll, Håkan!

Trenchcoat och peruk, det är det "sejnaste". T.o.m. när du är dyngrak och din kompis försöker släpa iväg dig från McDonald´s kl 5 en söndagsmorgon.