torsdag, oktober 26, 2006

Studio 60 on the Sunset Strip


Precis när jag skulle publicera inlägget nedan så slutade bloggers server att fungera, så här kommer det något försenat:

Inser att det lite väl dekadent att sitta och blogga fyratiden på natten (den moraliska gränsen går väl på något sätt kring kl 1, eller?), men vad ska man göra när sömnen inte vill infinna sig och det finns "vettiga" saker att göra= blogga. Har ångest över att jag inte uppdaterat min blogg nästan alls de senaste veckorna utan istället ägnat mig åt att inreda min nya lya och eftersom ångest är en känsla som växer exponentiellt (eller vad det nu heter) varje nattlig timme som går (lite som Richterskalan typ) så måste jag ju per definition må bättre om jag angriper en av orsakerna till ångesten (hm... I wish att icke-bloggande alltid var roten till ångest, det brukar tyvärr oftast vara både mer odefinierade och sjukt mycket jobbigare orsaker bakom min ångest, men man ska vara tacksam för det lilla). Hur som helst så surfade jag in på Martin Gelins blogg tidigare ikväll och blev då påmind om Vita Huset-skribentens nya tv-serie Studio 60 on the Sunset Strip, en serie jag sett fram emot sedan jag skrev om den i våras när jag jobbade på tv-feber.se. Serien handlar om produktionen av en sketchserie som också har titeln Studio 60 on the Sunset Strip. Nu har jag kollat på första avsnittet och jag gillade definitivt det jag såg. Smart manus, rappt tempo (grymt att de tillåts snacka i munnen på varann) och skådisar som spelar sig själva (som också är en av de miljoner grejer jag diggar med Entourage). Huvudrollerna görs av Matthew Perry, Amanda Peet och Bradley