måndag, oktober 23, 2006

Vuxenkonsert med George Michael


Var på George Michaels konsert i Globen igår. Rätt slak efter min inflyttningsfest som slutade sex på morgonen (tack alla ni älsklingar som var där och gjorde det till den roligaste festen någonsin), men Georges dansanta låtar och publikens pepp gav mig energi att vicka på rumpan hela kvällen. Mycket "ooh, baby baby", applåder och en fet skärm med koola animationer, jag älskade konserten. Han spelade de flesta låtar man ville höra och blandade snabbare grejer med ballader, vilka funkade utmärkt. Mitt i konserten (som började en halvtimme efter utsatt tid= 20.00) var det en 20 minuter lång paus under vilken man kunde dricka en bärs och snacka om hur bra det var. Vi hade ståplatser och det fanns ordentligt med plats att dansa fastän vi stod rätt nära scenen. Allt det här uppskattade jag stort, det var en riktig vuxenkonsert för 30+ medelklassen som skulle upp och jobba nästa dag. Skönt att konsertarrangörer äntligen börjar förstå att ge publiken vad den vill ha, vem fan orkar vänta i flera timmar och genomlida ett hemskt förband, för att sedan trängas och halvsur bege sig hemåt efter midnatt? När George slutade med Careless Whisper och Freedom visste min lycka inga gränser, sååå bra!

4 Comments:

Blogger Gabriel said...

Du menar alltså att han... han blandade snabbare grejer... med ballader! Vilket grepp! Det måste ju leda till att man liksom får både och! Varför har ingen tänkt på detta förut??



Inte hata!

7:16 em  
Anonymous Anonym said...

En annan gång vet jag bättre än att chansa. Då ska jag komma utvilad, välklädd, nyklippt och på bästa festhumör, utan att ha slarvat kvällen innan. Jag ser fram emot en sequel!

8:27 em  
Blogger mattias said...

Tack för senast, det var inte tråkigt på de andra ställena, inte på något sätt, men jag borde ha stannat i stället för att gå vidare.

11:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Hoppla! Hela treenigheten samlad på en sida. Det finns ju en annan sida som också ska rymma denna mängd...

7:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home