tisdag, oktober 17, 2006

Michael O´Flatley...


Kollade precis än en gång på avsnitt 2 av första säsongen på Extras, Ricky Gervais helt suveräna serie. I det avsnittet ljuger han om att han är katolik för att få en dejt med en tjej, men det visar sig att hon tagit med honom på bibelstudie istället. När prästen i studiecirkeln frågar Rickys karaktär vad dennes familjepräst hette, svarar han "Michael Flatley, no I mean, Michael O´Flatley". Så hysteriskt roligt, speciellt som jag alltid haft en underlig fascination för Michael Flatley. Why? Han lever i något helt warpat parallelluniversum tillsammans med personer som Joe Labero, that´s why! Kolla in Extras om ni missade den när den gick på SVT, stundvis är den t.o.m. bättre än the Office. PS. När jag skulle välja bild till det här inlägget valde jag mellan en bild där Flatley i skinnjacka (barbröstad) går med eldsflammor i bakgrunden a la Nicolas Cage i en dålig actionfilm och en bild där han dansar sidlänges i skinnbyxor (än en gång barbröstad) medan han pekar upp i himlen. Den mannen har inte en gnutta självdistans, inte en gnutta! Till slut förstod jag dock att jag måste välja bilden där någon expert på Photoshop (hm...) har satt Darth Vaders hjälm på honom. Lord of the Dance, Lord of the Sith, same same but different.